Szaunával az életminőség javításáért

Magunkkal és a környezetünkkel való harmónia kialakítása, egy tudatosan felépített életstílus, amely valóban csodákra képes. Sok ilyen csodát tudok ajánlani, ám ma a szaunázásról és annak a közérzetre gyakorolt néhány hatásáról van szó.

sauna_relax_408

A meleg, a sejtelmes fény, az illatok és a natúr fa látványa kellemes, megnyugtató érzést teremt testünknek, szellemünknek egyaránt. Olyan ez, mint a jó közérzet temploma.
A szauna gondoskodik az idegrendszer harmóniájáról, és rengeteg boldogság hormont szabadít fel, amelyre igencsak nagy szükségünk van a nap minden pillanatában.

A szaunában a nagy hőséget először stresszként éli meg a szervezet, ami bizonyos hormonok, mint az adrenalin és a kortizol termelődését aktiválja. Hetente egyszeri szaunázás kedvező eredményt hoz, testünk fokozatosan hozzászokik a stressz hormonok megjelenéséhez, amely azt is jelenti, hogy a hétköznapi stressz nem fogja a szervezetünket megviselni. Testünk nincs hozzászokva a hirtelen hőmérsékletváltozások kezeléséhez, a szaunát rendszeresen használók esetében ez is megváltozik. Az egészséges testben a láz egy eszköz az immunrendszer támogatásához. A szaunában egy lázhoz hasonló állapot lép fel, aminek hatására az immunrendszer aktiválódik, és több ellenanyagot termel, amely javítja testi és lelki ellenálló képességünket.

5_sauna1

A szauna látogatások után a bőr is sokkal sugárzóbbá válik, nedvességgel töltődik fel, a vérellátása erőteljesen megélénkül, és a verejtékmirigyek verejtéket választanak ki, ami 99 %-ban víz. A bőr így ismét hidratált és feszes lesz. Az izzadtság egyszerűen kisodorja az elhalt hámsejteket, a faggyút és a baktériumokat, belülről kifelé tisztítva a bőrt. A salakanyagok elszállítása és a verejtékezés hatására a kollagénrostok rugalmasak maradnak. A megnövekedett vérellátás is lassítja a bőr öregedését.
A szaunázás segíti a szervezetet salaktalanítani és méregteleníteni, ez az izzasztófürdő egyik legfontosabb hosszú távú hatása. A felgyorsult anyagcserével mindenképpen jól járunk, mert hozzásegíthet a testsúlycsökkentési célokhoz is. A szaunázás után azonban alaposan fel kell tölteni folyadékháztartásunkat, amelyre a legjobb megoldás az ásványvíz vagy a gyümölcslé.

_J100633_big

Ennek az írásnak az elolvasásával közelebb kerül céljához, mert ez azt jelenti, hogy azt szeretné, hogy jobbá váljon az élete, DE a szavak cselekvés nélkül semmit nem érnek.
Hajlandó tenni a pozitív változásért? Ha igen, akkor álljon neki és már ma legyen jobb napja!
Ne félj a változástól; inkább gondolj rá úgy, mint egy izgalmas kalandra, egy lehetőségre, hogy végre saját szükségleteire figyeljen, és megajándékozza önmagát azzal a törődéssel, amelyre szüksége van.

Ha van kedved és szeretnéd tudni, hogy mennyire vagy képes elviselni a feszültséget, töltsd ki a stressz tesztet az alábbi weblap címen és olvasd el a hozzá tartozó értékelést!

http://www.eletstilusorvoslas.hu/stresszteszt


 

Nők kontra férfiak…

A nők vajon miért gondolkodnak másként, mint a férfiak? Az világos, hogy nem mindegy, nőnek vagy férfinak születünk.


men-vs-women

A nők és a férfiak agyának működése eltér egymástól. A jobb agyfélteke mindent tud, amit a bal, csak másképpen csinálja.
A nők képesek mindkét agyféltekét egyformán és egy időben használni, a férfiak nem. Ennek köszönhető, hogy a nő egyszerre tud telefonon beszélni, tévét nézni, főzni és közben figyelni, hogy mi történik körülötte. A férfiak és a nők az agy más területeit használják, ezért különböző területeken teljesítenek jól. A férfiak jól tudnak tájékozódni, fejlett a térlátásuk, ellenben simán átsiklanak a részletek felett. A férfiak agya csak a lényeget tárolja el azt is csak leegyszerűsítve. Ez adott esetben gyorsabb döntést eredményez.

Man_woman_colour

A nők beszédkészsége fejlettebb, a felelős idegközpontot mindkét agyféltekében jobban ki tudják használni. Gondolkodásukban a jobb agyfélteke dominál, amelyben az érzelmek intenzíven jelen vannak, a férfiak esetében viszont a bal féltekei gondolkodás jellemző, vagyis az érzelmeket kívül hagyó hideg memória dönt.

Sorolhatnánk tovább a különbségeket!

Persze, ezek a példák az átlagos gondolkodási és viselkedési jellemzőket taglalják, ezt sok minden tovább színezi, de ezt mindenképpen befolyásolja a női és férfi hormonok mennyiségi jelenléte a szervezetben.

men-vs-women2
Leszögezhetjük, hogy különbözőképpen gondolkodunk

– Milyen tulajdonságokat társítanak az emberek 25 országban a férfiakhoz?
Agresszív, erős, kemény, durva, erőteljes, bátor, domináns, nyers, komoly, szilárd,találékony, hűvös.

– És melyeket a nőkhöz?
Szorongó, gyenge, lágy, érzékeny, érzelgős, félénk, szentimentális, ábrándozó, lágyszívű, labilis, szenvedélyes.

Rögtön feltűnik, hogy a tulajdonságok szinte egymás ellentétei. Természetesen mindez csak általánosítás, sztereotípiák, amelyek a csoportok egészére vonatkoznak az egyéni jellegzetességek figyelmen kívül hagyásával.

Ha van kedved és szeretnéd tudni, hogy mennyire vagy képes elviselni a feszültséget, töltsd ki a stressz tesztet az alábbi weblap címen és olvasd el a hozzá tartozó értékelést!

http://www.eletstilusorvoslas.hu/stresszteszt


 

Hogyan tovább?

Gyakran küzdenek a GYES-ről visszatérő nők azzal a problémával: hogyan tovább?

back-to-work2-ml9e6sehvqhwgi9kz49vt4bzn1kjb7qqa8ywwof61w

Akár vár rájuk a régi munkahely – így azt gondolhatnánk, hogy bizonyos stabilitás uralja élethelyzetüket–, vagy épp új kihívások sorakoznak, köztük az új munkahely megtalálása, nehéz dönteniük, hogyan tovább. Mert már semmi sincs úgy, mint volt. Most már nemcsak önmagukért és társukért felelnek, hanem a világon legfontosabb emberért is, a gyermekükért. Az elmúlt három évben mindennap együtt voltak, jóban-rosszban, vidám és esetleg szomorú percekben is, de most ez megváltozik.

Mother and baby in home office with laptop and telephone ** Note: Visible grain at 100%, best at smaller sizes
Hazánkban kevés cég engedélyezi az otthoni munkavégzést, holott a “home office” fogalma Magyarországon sem ismeretlen

A csemete óvodába vagy bölcsődébe kerül, és elkezdődik egy új életszakasz, amelyben a nők meg akarnak felelni az új követelményeknek. Sőt, magukkal szemben állítanak fel olyan elvárásokat, amelyek nem minden esetben teljesíthetőek.

Miért is teszik ezt?

mother-trader-woman-baby-frankfurt-stock-exchangeNyilván óriási társadalmi nyomás nehezedik rájuk, hogy dolgozzanak (ma már az egykeresős családmodell nagyon ritkán funkcionál), a gyereket/gyerekeket hozzák-vigyék az oviba, délután – esetleg hétvégén is–, rohanjanak velük valamilyen sport foglalkozásra (mert hát kell az egészséges életvitel megalapozásához), vagy éppen zene, tánc bármi egyéb képzésre, de akár a játszótér is lehet a cél. Gondoskodjanak a lakásról, bevásárlásról, a főzésről, és utolsónak írom le, mert sajnos ez az általános, saját magukat se hanyagolják el, sem fizikai, sem lelki értelemben. Ez már gyakorlatilag olyan kihívás, amit nehezen lehet vagy szinte lehetetlen megoldani, anélkül, hogy ne váljon stresszessé az életük.

Tény, hogy nehéz visszailleszkedni, és bár megoldható, sokaknak okoz lelki problémát, egyedül feldolgozhatatlan nehézséget. Sokszor elég egy jó tanács, amelyet egy külső – a helyzetet reálisabban felmérő – személy (optimális esetben szakember) ad az anyukáknak.

Ha van kedved és szeretnéd tudni, hogy mennyire vagy képes elviselni a feszültséget, töltsd ki a stressz tesztet az alábbi weblap címen és olvasd el a hozzá tartozó értékelést!

http://www.eletstilusorvoslas.hu/stresszteszt


 

Hangulatjavító ételek

A boldogság és egészség sokszor kéz a kézben járnak, ezért nem árt odafigyelnünk – többek közt – e kettőre. Hogyan tudjuk fokozni mindkettőt?! Most, hogy végre az időjárás nekünk kedvez, ragyogó napsütés melegíti bőrünket, elmúlik a „téli rossz hangulatunk”, ideje az étkezés terén is a természet adta lehetőségek felé fordulni.
A következő lista, azon hét élelmiszert tartalmazza, amelyek kiválóan „növelik” jó hangulatunkat:

coffee

 

Kávé: Néhány csésze kávé naponta felpezsdít. A finom gőzölgő aromák, elrepítenek távoli vidékekre, és „kirángatnak” a hétköznapokból.

Banán: A banán tele van különböző hasznos tápanyagokkal, mint a magnézium és a B6-vitamin. Ezek remekül segítenek ellazulni.

Joghurt: A joghurt egy nagyszerű módja, hogy a szükséges szerotonin dózist magunkhoz vegyük, mely a boldogság hormon! Így a következő alkalommal, amikor egy kis snacket veszel, ragad meg a joghurtot is!

 

 

chocolates-3d-printing

Csokoládé: Azon kívül, hogy édes élvezetet biztosít számunkra, növeli a boldogsághormonokat és magnézium illetve anandamid tartalma, segít a pihenésben illetve a nyugalom megszerzésében.

Avokádó: Tudtad, hogy az avokádó képes „harcolni” félelmek és a szomorúság ellen? Következő étkezésedhez adj hozzá pár szeletet, és valódi lendületbe hoz.

Bogyók: A bogyók (málna, fekete ribizli stb.) tökéletesen felpezsdítik a hangulatodat, akár friss, akár fagyasztott állapotban fogyasztod őket.

Zöld tea: Igyon egy csésze teát naponta, és megérzi a valódi különbséget! Csökkenti a stresszt, és javítja az általános hangulatot.

Ha van kedved és szeretnéd tudni, hogy mennyire vagy képes elviselni a feszültséget, töltsd ki a stressz tesztet az alábbi weblap címen és olvasd el a hozzá tartozó értékelést!

http://www.eletstilusorvoslas.hu/stresszteszt


 

Harmónia teremtő illóolaj receptek

Stressz, ingerlékenység, álmatlanság? – Van megoldás!

ÁLMATLANSÁG

Párologtatás:
Ess. Mandarin(citrus reticulata)……………………………2,5 ml
HE.Orvosi levendula(Lavandula angustifolia)…………… 2,5ml

Levendulaolaj

Alkalmazás: Lefekvés előtt fél órával tegyünk a keverékből a szoba nagyságától függően 10-15 cseppet az aromapárologtatóba vagy 5-10 cseppet a diffúzórba, hogy a helyiséget átjárja a a nyugalmat hozó illatvilág.

Jegyzet: Amennyiben az álmatlanság hátterében a szorongás áll, a mandarin lesz a győztes befutó, ha azonban harag, indulat, vagy túlfűtött érzelem okozza, az orvosi levendula fogja megnyugtatni. A fenti keverék mindkét esetben kiváló megoldást jelent.

STRESSZ, IDEGESSÉG

Külsőleg:
Ess. Mandarin(citrus reticulata)……………………………….4ml
HE. Orvosi levendula(Lavandula angustifolia)…………… 0,5ml
HE. Ylang-Ylang(Canango odorata extra)………………… 0,5ml
HV. Jojobaolaj(SimmondsiaChinensis)…………………… 5ml

Ylang-Ylang Flowers
Ylang-Ylang

Alkalmazás: A keverékből oszlassunk el 3cseppet a köldök körül (solar plexus) és 3-3 cseppet a boka belső területén, naponta 3X. (Utána 8 órán keresztül a területet védeni kell az UV sugárzástól.)
Jegyzet: Az illóolajok nem végzik el helyettünk a belső lelki munkát, azonban azt erősen támogatni tudják.

Párologtatás:
Ess. Mandarin(citrus reticulata)…………………………….1,5ml
Ess. Citrom(citrus limonum ze.)…………………………. 1,5ml
HE.Ylang-Ylang(Canango odorata extra)……………… 0,5ml
HE.Eukaliptusz radiata (Eucalyptus radiata)………………1,5ml

eucalyptus
Eukaliptusz

Alkalmazás: A tér nagyságától függően tegyünk a keverékből 10-15 cseppet az aroma párologtatóba, vagy 5-10 cseppet a diffúzorba.

Lábfürdő:
HE. Orvosi levendula (Lavandula angustifolia)…………… 5csepp
Ess. Citrom(citrus limonum ze.)…………………………….4csepp
HE.Ylang-Ylang(Canango odorata extra)…………………1 csepp

Alkalmazás: A keveréket cseppentsük 1 evőkanál sóra, majd helyezzük a lábfürdőbe.

Jegyzet: A terápia kiegészítéseként a következő gyógynövényeket ajánljuk teaként elkészíteni: orbáncfű, mate, kamilla, citromfű. Kiváló hatásúak a rózsavízzel és a levendulavízzel készült italok.