A sport több mint gyógyszer – 1. rész

Napjainkban, a megváltozott életkörülmények miatt, kiemelkedően fontossá vált a mozgás. A fizikai munka hiányát változatos mozgásformákkal, tudatos testedzéssel, tornával pótolhatjuk. Természetesen az egészséges életnek sok összetevője van, ebben a részben a mozgás fontosságáról, jelentőségéről olvashatsz.


Marathon, black silhouettes of runners on the sunset

 

Történhet egyedül és társakkal, játékos formában és tervszerű edzés keretében, szárazon és vízen, segédeszközökkel vagy anélkül, de csak a rendszeres mozgás által remélhetjük, hogy mozgásszerveink, ízületeink és izmaink időskorúnkig megtartják rugalmasságukat, teljesítményüket. Ezenkívül a mozgás – az oxigénfelvevő képesség javítása útján – jótékony hatással van az idegrendszerre, az agyi kapacitásra és a szervezet egészének állapotára is.

Tökéletesebb pihenés, nagyobb teljesítőképesség.

 

Fitness-page-image

Az edzésélettani szakértők tapasztalatai szerint a hetente többször, a nyugalmi állapot maximális oxigénfelvételét meghaladó oxigénigényű munkavégzés vezethet a teljesítőképesség növeléséhez. Nyugalomban tökéletesebb az edzett szív pihenése, ami a nyugalmi állapot alacsonyabb pulzusszámában mutatkozik meg.

Vastagodó izmok

A rendszeres testedzés hatására az izmokban is jellemző változások figyelhetők meg – az izomtömeg megnövekedése, az izomrostok megvastagodása – az izom ugyanis egy olyan „gép”, amelyet a használat nem koptat, hanem gyarapít. Fokozottan kezdjük el bevezetni az életünkbe a napi 20-30 perces mozgást. Legyen ez egy séta a szabadban, edzőtermi edzés, vagy a szabadban már rengeteg helyen megtalálható „Fitnesz Parkok” is szolgálhatnak helyszínéül a mozgásnak. Sokan szeretnek futni, itt meg kell jegyezni, hogy csak az a futás lehet hasznos hosszútávon, amely helyes technikával történik, ellenkező esetben az ízületeink (boka, térd, csípő) látják kárát. Az úszás az egyik leghasznosabb mozgásforma, mert túlsúllyal, sokféle egészségügyi rizikófaktorral rendelkezve is elkezdhetjük, és anélkül fejlődhetünk, hogy bármiféle károsodásnak tennénk ki szervezetünket.

slider-home-1

A nagyvárosban élő, civilizált embernek a rendszeres testedzés nyújtja az egyetlen lehetőséget a – szervezet számára biológiai szükségletet jelentő – mozgás elvégzésére. Elmulasztásával szabad utat kapnak a mozgás- és oxigénhiányból, az egyoldalú terhelésből (pl. ülőmunka) adódó elváltozások. Egyre több betegségről, többek között a halálozási okok élén álló szív- és keringési betegségekről derül ki, hogy létrejöttükben a mozgáshiány is szerepet játszik. A sport minden életkorban az egészséges életmód fontos része, és megelőző hatása mellett – sok esetben – a gyógyításában és utókezelésében is értékes eszköz. A stressz talaján kialakult neurózis és egyéb panaszok kezelésében is fontos szerepet kap a rendszeres testedzés. A fizikai aktivitás jótékony hatása megmutatkozik számos, az életminőséget alapvetően befolyásoló tényezőn is: az étvágy javításától kezdve a nyugodt alváson és a kiegyensúlyozott kedélyállapoton át a nagyobb teherbíró képességig.

Kezdj el mozogni még ma!

Ha van kedved és szeretnéd tudni, hogy mennyire vagy képes elviselni a feszültséget, töltsd ki a stressz tesztet az alábbi weblap címen és olvasd el a hozzá tartozó értékelést!

http://www.eletstilusorvoslas.hu/stresszteszt


 

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.