Gondoljunk a stresszre másképpen – 4. rész

Most megint visszautalok egy korábbi bejegyzésemre: Gondold át, hogy az egyes változások hogyan hatnak az életedre és próbáld az azzal kapcsolatos érzéseidet tudatosítani. Egyáltalán hogyan tudsz alkalmazkodni a változásokhoz?


„Az a puszta tény, hogy valaki ismeri bajának okát, már maga is gyógyító erejű.”(Selye János)

yoga exercise abstract

A következő nagyon hatékony stresszkezelési módszer a relaxáció. Saját figyelmedet, aktivitásodat használod fel a gyakorlatok során. Olyan módszer, mely beépíthető mindennapi életedbe. Ez a pszichés önnyugtató, technika megerősíti a személyiséged, megteremti a tested, az érzéseid és a gondolataid közötti egyensúlyt. Gyakorlással elérheted, hogy koncentrálással képes legyél ellazítani az izmaidat. A lazítást nem kell erőltetni, inkább engedd meg a testednek, hogy ellazuljon. Talán meglepőnek hangzik, de ha 21 napon keresztül naponta két alkalommal gyakorlod a lazítás módszerét, 5-7 perc alatt képes leszel ellazítani az egész testedet. Amikor már kényelmesen elhelyezkedtél egy széken, behunytad a szemedet, kezdjél el figyelni a légzésedre. Az utasításokat és a lazítás kulcsszavait már sok helyről elérheted, letöltheted. Illetve hanganyagokhoz is könnyen hozzá tudsz jutni.

 

stressed-stress-relaxAz autogén tréning az egyik legelterjedtebb relaxációs módszer, mely pánik betegség és szorongásos állapotok kezelésére kitűnően alkalmazható. Az autogén tréning módszerének elsajátításával könnyebben meg tudsz majd birkózni a problémáiddal, a fizikai változások hatására fejfájásod elmúlik, könnyebben el tudsz aludni és egyéb szorongásos tüneteid is csökkennek. Közérzeted, teherbírásod és teljesítőképességed is nőni fog. Az autogén tréning elsajátításához orvosi vagy pszichológusi diplomával rendelkező, képzett szakember segítsége szükséges.

 

A stressz mindannyiunk életében jelen van, része a mindennapjainknak, melyre nem mindig tudunk figyelni. Ha megtanulsz lazítani, tudatosan levezetni, a napi életedhez szükséges „forrást” adod meg önmagadnak. Ma tehetsz azért, hogy milyen legyen a holnapod. Ha változtatni akarsz, akkor a régi szabályok már nem érvényesek.

stress-management

„Változás csak akkor lehetséges, ha az, amit gondolsz, érzel, és csinálsz, nagymértékben különbözik attól, amit eddig gondoltál, éreztél, és csináltál.”(Selye János)

 

Addig is, ha van kedved és szeretnéd tudni, hogy mennyire vagy képes elviselni a feszültséget, töltsd ki a stressz tesztet az alábbi weblap címen és olvasd el a hozzá tartozó értékelést!

http://www.eletstilusorvoslas.hu/stresszteszt


 

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.